Black friday se blíží !!!

Black Friday: čísla a fakty

  • V letošním roce připadá Černý pátek na datum 29.11. 2019;
  • Největší nákupní aktivita byla zaznamenána mezi: 10:00 a 12:00 hodinou;
  • Na Black Friday si průměrný Čech koupí 3 produkty;
  • Češi letos plánují utratit v e-shopech a kamenných obchodech v průměru 5 937 Kč.

Black Friday výprodeje hrají v podzimním a zimním období výjimečnou roli nejen z hlediska celkových tržeb internetového obchodu, ale také kvůli zvýšené aktivitě nakupujících.. Malí a střední obchodníci, ale také velcí hráči se už začátkem listopadu chystají na tuto nákupní událost. Slibují vysoké slevy, které se koncem listopadu objeví v kamenných prodejnách a na internetu.

Obchodníkům nejde jen o zvýšení prodeje. Během Black Friday si prodejci v určitém smyslu vymění místa se zákazníky. Zatímco v běžném období nakupující projevují věrnost obchodníkům, aby mohli v budoucnu čerpat výhody, v listopadu je to opačně – obchody se snaží získat přízeň zákazníka vysokými slevami a velkým počtem zlevněných produktů.

Analytici portálu Black-Friday.Global již několik let sledují trendy spojené s marketingovou kampaní Black Friday v Česku a ve světě. Níže jsou prezentovány vybrané statistiky a zajímavosti ze světa týkající se toho největšího nákupního svátku.

Black Friday: trendy z posledních let

 

Black Friday je původně jednodenní americká akce. V posledních letech se však rozšířil na několikadenní výprodejový maraton, který se v mnoha případech začíná ve čtvrtek a prodlouží až do konce týdne nebo i měsíce.. Ve snaze nalákat do svých obchodů co nejvíce zákazníků prodejci připravují tzv. presale (předvýprodej) již od pondělí. Nicméně nejvyšší procentuální nárůst počtu uživatelů ve většině zemí byl zaznamenán ve stejný den. Data Google Trends za období 19–25. listopadu 2018 r. ukazují, že téměř 29% vyhledávaných klíčových slov spojených s Black Friday výprodeji v ČR připadá na pátek. I když zájem o výprodeje narůstá už ve čtvrtek, v sobotu klesne na úroveň středy. Tyto trendy jsou typické nejen pro Českou republiku.

Až 93% dotazovaných ví, co je to Black Friday.Vyplývá to z dotazníku, který svým uživatelům předložil loni portál Black-Friday.Global. Přesto zdaleka né všichni dokázali uvést přesné datum konání akce, což může vysvětlovat postupný růst zájmu o tuto kampaň i několik týdnů před jejím zahájením (Google Trends).

Více na stránkách https://black-friday.global/cs-cz/